۱۴۰۳-۰۲-۰۳

حمید محوی

ایران آماج تیر - ترجمه

مانلیو دینوچی

 

گروه هفت (ایالات متحده، کانادا، بریتانیای کبیر، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن) که در حال حاضر تحت ریاست جورجیا ملونی قرار دارد فراخواند وصراحتاً در قویترین الفاظ حملۀ بی سابقۀ ایران علیه اسرائیل را محکوم کرد. به این ترتیب این گروه همبستگی تمام عیار خود را با اسرائیل مجدداً اعلام نموده و روی تعهد خود نسبت به امنیت اسرائیل تأکید کرد. گروه هفت روی این موضوع که حملۀ موشکی و پهپادی ایران در واقع پاسخ به حملۀ اسرائیل به سفارت ایران در دمشق بوده سکوت اختیار کردند که طی آن 10 دیپلمات و افسر ایرانی کشته شدند[1]. علاوه بر این ندیده می گیرند که دولت ایران خیلی پیش از حمله در مورد عملیاتی که به اجرا خواهد گذاشت به کاخ سفید هشدار داده بوده.

به این صورت ایالات متحده و بریتانیای کبیر که از مدت ها پیش نیروی های هوائی، دریائی و زمینی خود را در خاور میانه مستقر کرده بودند به سادگی توانستند بسیاری از پهپادها و موشک های ایرانی را شکار کنند، در حالی که اسرائیل برای مقابله با پرتابه های ایرانی  از سامانه هائی استفاده می کرد که ایالات متحده در اختیارش قرار داده بود.

ایالات متحده و آلمان %99 واردات اسحله به اسرائیل را تأمین می کنند. %69 واردات اسرائیل از سوی تولید کننده های آمریکائی و %30 از سوی تولید کننده های آلمانی تأمین می شود. این تدارکات عظیم به اسرائیل اجازه می دهد که جنگ سخت و شدیدی را در غزه به پیش ببرد و در عین حال به لبنان و سوریه به صورت فزاینده حمله کند. همۀ این رویدادها در چارچوب طرحی انجام می گیرد که ایالات متحده و هم پیمانانش تدارک دیده اند و آن هم این است که می خواهند از طریق جنگ تسلط خود را به این منطقۀ تحمیل کنند که به تدریج در حال از دست  دادن آن هستند.

ایران آماج آنها قرار گرفته خصوصاً به این علت که با روسیه و چین به عضو بریکس تبدیل شده و به عنوان چهار راه دالان شمال- جنوب و راه ابریشم نوین چین نقش کلیدی به عهده دارد.

آلمان پنج زیردریائی کلاس دولفین به اسرائیل تحویل داده و در حال تحویل ششمین زیردریائی از همین کلاس است.

 

سه زیر دریائی دیگر از کلاس داکارتوسط شرکت تیسن کروپ بر اساس قراردادی بالغ بر سه میلیارد یورو برای اسرائیل ساخته خواهد شد.

همۀ زیر دریائی های دولفین توسط شرکت تیسن کروپ تغییراتی را به خود دیده تا قادر به پرتاب موشک هائی با کلاهک هسته ای از نوع پوپی توربو[i] باشد که ساخت آمریکا است.

زیردریائی های جدیدکلاس داکار از قدرت تهاجمی خیلی بیشتری برخور دار است که آلمان به اسرائیل تحویل خواهد داد.

این تجهیزات به اسرائیل اجازه خواهد داد تا به صورت دائمی در طول سواحل ایران زیردریائی های تهاجمی هسته ای خود را به گردش درآورد، در حالی که موشک های هسته ای دیگری آماده برای پرتاب از روی پلاتفرم های هوائی و زمینی هستند و روی ایران و دیگر کشورهای منطقه هدف گرفته شده اند.

 

ترجمۀ حمید محوی

Bref résumé de la revue de presse internationale Grandangolo, de vendredi

19 avril 2024 sur la chaine TV italienne Byoblu

www.byoblu.com/2024/04/19/liran-nel-mirino-grandangolo-pangea/

Traduit de l’italien par M-A P

 


[1] مترجم : برای من  تعداد شهیدان ایرانی هنوز مشخص نشده و ارقام متعددی شنیده ام : برخی 14 و یا 7 نفر را مطرح کرده اند

 


[i]Popeye Turbo

 

 

حمید محوی

یک نظر بنویسید

 

نظرات شما

بدون نظر