۱۴۰۳-۰۲-۰۴

۱۴۰۳/۲/۲ - اخبار جنبش ژینا


سامان_صیدی (یاسین)، از بازداشت شدگان جنبش ژینا، به پنج سال تبعید به یکی از شهرهای استان کرمان محکوم شد.#حسین_سرتیپی، وکیل مدافع ایشان گفته است که چون وی بیش از هجده ماه است که در بازداشت موقت بسر میبرد.

دینا_قالیباف، روزنامه نگار و دانشجوی دانشگاه بهشتی، امروز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه به بند زنان زندان اوین منتقل شد.خانم قالیباف روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین در تهران بازداشت شد. وی پس از چند روز بازداشت، امروز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه به بند زنان زندان اوین منتقل شد. #نرگس_محمدی، فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین در یک پیام صوتی روایت خود از مشاهده دنیا قالیباف را به عنوان “فردی با تن کبود و روایت‌گر آزار جنسی” مطرح کرده است.

سوما_پورمحمدی، مدرس زبان کُردی و عضو هیئت مدیره سازمان فرهنگی-اجتماعی نوژین در سنندج در دو پرونده جداگانه جمعاً به ۱۱ سال زندان و تبعید به کرمانشاه محکوم شد.جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این مدرس و فعال مدنی ۲۹ فروردین امسال برگزار شده بود.پیش از این شعبه ١٠۶ دادگاه کیفری دو سنندج سوما پورمحمدی را به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرده بود.پیش از نیز #سیوان_ابراهیمی، مدرس زبان کُردی و عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی اجتماعی «نوژین» به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یک سال حبس و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

شوانه_احمدپور، کولبر کُرد با شلیک مستقیم کشته شد. نیروهای هنگ مرزی جمهوری اسلامی یکشنبه دوم اردیبهشت یک کولبر کُرد را در نوار مرزی «بلَکی» در بانه با شلیک مستقیم گلوله به قتل رساندند. پیکر شوانه احمدپور پس از اصابت تیر به مراکز درمانی سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق منتقل شده بود. دست‌کم ۴۹ کولبر در فروردین‌ماه مصدوم یا کشته شدند. حداقل چهار تن از کولبران مصدوم یا کشته‌شده کودک بودند. شمار کولبران کشته‌شده در ماه نخست امسال دست‌کم ده نفر بوده که پنج نفر آنان به خاطر تیراندازی مستقیم مأموران مرزی ایران کشته شده‌اند.

وحید_بنی عامریان، متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد. با وجود گذشت ۱۲۱ روز از زمان دستگیری، ایشان کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد.

انفجار مین بر جای مانده از جنگ ایران و عراق در روستای “گورسفید” از توابع شهرستان گیلانغرب، منجر به مصدومیت یک شهروند شد.

وحید_سرخ گل، #فرهاد_حافظی سمنانی و #میثم_غلامی زندانیان سیاسی  که در حال گذراندن دوران محکومیت خود بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان اوین هستند روز گذشته توسط تعدادی از زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. آقای سرخ گل از ناحیه سر، آقای حافظی سمنانی از ناحیه دست و آقای غلامی نیز از نواحی صورت و بازو دچار آسیب دیدگی شده اند.

در لامرد هشت واحد صنفی در پی اجرای طرح موسوم به “پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی” پلمب شدند.هر ساله تعداد قابل توجهی از اماکن کسب، به دلایل مختلفی از قبیل عدم رعایت “حجاب اجباری” و “شئونات اسلامی” توسط مراجعه کنندگان یا متصدیان، اجرای موسیقی زنده، رقص و پایکوبی توسط مراجع ذی ربط پلمب می شوند.

سعد_دهانی، #زرین_دهانی، #منصور_دهانی و #عبدالوهاب_دهانی توسط نیروهای امنیتی در روستای دارجین دن از توابع شهرستان سرباز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
احمدرضا_میری، #شمس‌الدین_کشانی، #شوکت_شه بخش (درکزهی) و #مردانی و یک فرد دیگر که هویت او نامشخص است به اتهام مرتبط با جرائم مواد مخدر سحرگاه روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، در #زندان_کرمان اعدام شدند.

یک فرمانده سپاه پاسداران گفته  که گروه های آموزش دیده با عنوان «سفیران مهر»، رعایت حجاب را به صورت جدی تر در اماکن عمومی همچون اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستان ها، تفرجگاه ها و حمل و نقل عمومی تهران، پیگیری خواهند کرد.

عبدالباری_پشتو، تبعه کشور افغانستان و #علیرضا_پورشهباز به اتهام جرایم مرتبط با مواد مخدر اعدام شدند.

پوریا_صفایی، شهروند اهل قروه است که بیش از یازده روز از زمان بازداشت او میگذرد اما همچنان بلاتکلیف است. بی خبری از وضعیت این شهروند، افزایش نگرانی های خانواده و اطرافیان او را در پی داشته است.

سیدحسین_حسینی بازیکن تیم استقلال که اخیرا به دلیل در آغوش کشیدن دختر جیمی جامپ به جزای نقدی و محرومیت از بازی محکوم شده است، مجددا به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شد. همچنین، #امیرحسین_صادقی، کاپیتان سابق تیم استقلال نیز به دلیل حمایت از آقای حسینی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد.

اتحاد بازنشستگان
@etehad_bazn


یک نظر بنویسید

 

نظرات شما

بدون نظر